Zásady vrácení peněz
ODSTĄPIENIE OD UMOWY, WYPOWIEDZENIE, GWARANCJA
- Na podstawie Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Nabywca będący konsumentem może odstąpić od Umowy bez ponoszenia kosztów i bez podania przyczyn w terminie 14 dni, liczonym:
1) dla Umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje rzecz, będąc zobowiązany do przeniesienia jej własności – od objęcia rzeczy w posiadanie przez Nabywcę lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku Umowy, która:
a) obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części,
b) polega na regularnym dostarczaniu rzeczy przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy;
2) dla pozostałych umów – od dnia zawarcia Umowy,
z zastrzeżeniem ust. 11 poniżej.
- W razie odstąpienia od Umowy, o którym mowa w ust. 1 Umowa jest uważana za niezawartą.
- Odstąpienie, o którym mowa w ust. 1 nie zobowiązuje Konsumenta do ponoszenia jakichkolwiek kosztów za wyjątkiem:
1) kosztów dostarczenia produktu w sytuacji gdy Konsument wybrał sposób dostarczenia produktu, inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę. W takiej sytuacji Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
2) bezpośrednich kosztów zwrotu produktu.
- Odstąpienie, o którym mowa w ust. 1 jest dokonywane poprzez złożenie przez konsumenta oświadczenia na piśmie i przesłanie go na adres Sprzedawcy, lub poprzez wysłanie wiadomości e – mail na adres elektroniczny Sprzedawcy, przy czym do zachowania 14 dniowego terminu odstąpienia wystarczające jest wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Adres Sprzedawcy, a także adres elektroniczny Sprzedawcy są wskazane w Rozdziale II ust. 1.
- W przypadku odstąpienia przez konsumenta od Umowy poprzez wysłanie wiadomości e - mail Sklep niezwłocznie prześle Konsumentowi wiadomość e – mail z potwierdzeniem otrzymania oświadczenia o odstąpieniu.
- Oświadczenie o odstąpieniu, o którym mowa w ust. 1 może być złożone na formularzu stanowiącym załącznik nr 2 do niniejszego regulaminu, przy czym wykorzystanie formularza nie jest warunkiem skuteczności odstąpienia.
- Konsument odstępując od Umowy w trybie, o którym mowa w ust. 1 ma obowiązek zwrócić zakupione produkty poprzez odesłanie ich na adres Sprzedawcy podany w rozdziale II ust. 1 niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, przy czym do zachowania terminu wystarczy wysłanie produktów przed jego upływem.
- Konsument odstępujący od Umowy ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania (działania) produktu.
- Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od Umowy, zwrócić konsumentowi dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, przy czym Sprzedawca ma prawo wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania produktu z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu odesłania produktu, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. Zwrot ceny nastąpi przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Pouczenie o prawie odstąpienia jest dodatkowo zawarte w załączniku nr 1 do niniejszego regulaminu.
- Odstąpienie od Umowy przez Nabywcę będącego konsumentem nie jest możliwe:
- o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
- w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
- w której konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
- zawartej w drodze aukcji publicznej;
- o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
- o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
- Jeżeli czas trwania Umowy o świadczenie usług nie jest oznaczony, każda ze stron może ją wypowiedzieć bez wskazania przyczyn, z zachowaniem terminu miesięcznego, chyba że strony uzgodniły krótszy termin wypowiedzenia.
- O ile nabyty towar objęty jest gwarancją np. producenta, importera, Sprzedawcy itp. której zakres potwierdza wydany wraz z towarem dokument gwarancyjny, niezależnie od innych przysługujących uprawnień reklamacyjnych, Nabywca może zgłosić reklamację powołując się na zakres udzielonej gwarancji.